Beoordeling van uw verzekeringsaanvraag met digitale gezondheidsverklaring.
1. U ontvangt een persoonlijke uitnodiging voor de online gezondheidsverklaring
Nadat uw financieel adviseur bij ons een aanvraag heeft ingediend, ontvangt u van ons een persoonlijke uitnodiging voor de online gezondheidsverklaring.
2. U vult uw persoonlijke en medische informatie in op de online gezondheidsverklaring.
Nadat de gezondheidsverklaring is afgerond, ondertekent u deze digitaal met een SMS-code. Vervolgens wordt de gezondheidsverklaring automatisch naar ons verstuurd.
Geen zorgen: een ziekte of aandoening in het verleden leidt niet meteen tot een hogere premie of afwijzing. Het doel is om uw gezondheid goed in te schatten, zodat u uiteindelijk ook goed bent verzekerd. Vul de gezondheidsverklaring daarom volledig en juist in. Onjuiste informatie kan namelijk vervelende gevolgen hebben voor de eventuele uitkering in de toekomst.
3. Na ontvangst van de ingevulde verklaring wordt uw aanvraag direct beoordeeld.
- Zijn er geen medische bijzonderheden?
Dan wordt de aanvraag direct geaccepteerd. Het polisblad ontvangt u op werkdagen binnen 24 uur.
- Zijn er wel medische bijzonderheden?
Dan wordt de aanvraag beoordeeld door onafhankelijk medisch adviesbureau Sedgwick.

Soms is de ingevulde informatie op de gezondheidsverklaring niet voldoende om de gezondheid van de verzekerde goed te kunnen beoordelen. De medisch adviseur van Sedgwick neemt dan contact met u op, telefonisch of per mail. Of hij vraagt aanvullende informatie op bij uw arts. Uiteraard wel nadat u hiervoor toestemming heeft gegeven met een machtigingsformulier.
4. Nadat de medisch adviseur uw aanvraag heeft beoordeeld, zijn er een aantal mogelijkheden.
- Uw aanvraag wordt alsnog geaccepteerd voor de verzekering.
- U ontvangt een aangepast voorstel met uitsluitingen.
- Uw aanvraag wordt niet geaccepteerd voor de verzekering.
Informatie over het invullen van de gezondheidsverklaring.