Privacy statement
TAF handelt volgens de Algemene verordening gegevensbescherming. In de Gedragscode Verwerking Persoonsgegevens Verzekeraars zijn deze regels nader uitgewerkt voor verzekeraars.
Verwerking persoonsgegevens
De volledige tekst van de Gedragscode Verwerking Persoonsgegevens Verzekeraars kunt u raadplegen via de website van het Verbond van Verzekeraars. U kunt de Gedragscode ook opvragen bij het Verbond van Verzekeraars (Postbus 93450, 2509 AL Den Haag, telefoonnummer 070-333 85 00).
Waar in dit privacy statement wordt gesproken over ‘wij’, ‘ons’, ‘onze’ bedoelen we TAF. TAF is verantwoordelijk voor de verwerking van uw persoonsgegevens.
Welke gegevens verwerken wij?
TAF en de verzekeraar verwerken persoonsgegevens over u doordat u gebruik maakt van onze diensten en/of omdat u deze zelf aan ons verstrekt.
Wij verwerken voor- en achternaam, geslacht, geboortedatum, adresgegevens, telefoonnummer, e-mailadres, beroep, bankrekeningnummer en eventuele overige persoonsgegevens die u actief verstrekt bijvoorbeeld bij het indienen van een aanvraag of een claim, in correspondentie en telefonisch. Wij verwerken in voorkomende gevallen de volgende bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens van u: gezondheidsgegevens, strafrechtelijk verleden, burgerservicenummer, kopie van uw identiteitsbewijs.
De verzekeraar kan uw (medische) persoonsgegevens gebruiken voor zover dit noodzakelijk is voor het aangaan en uitvoeren van uw verzekering. Of om te voldoen aan wettelijke verplichtingen. Wilt u meer weten over het gebruik van uw (medische) persoonsgegevens door de verzekeraar? Bekijk dan de privacyverklaring op de website van de verzekeraar. Wie uw verzekeraar is, staat op uw polisblad of kunt u lezen in uw polisvoorwaarden.
TAF verwerkt tevens persoonsgegevens over u als u bij ons solliciteert. Wij verwerken voor- en achternaam, adresgegevens, geboortedatum, telefoonnummer, e-mailadres, beroep en eventuele overige persoonsgegevens die u actief verstrekt.
TAF verwerkt tevens persoonsgegevens over u als u bij ons een aanstelling aanvraagt als tussenpersoon. Wij verwerken voor- en achternaam, geslacht , adresgegevens, geboortedatum, telefoonnummer en e-mailadres van de beleidsbepaler en contactpersoon. Van de UBO’s verwerken wij voorletters, achternaam, geslacht, adresgegevens, nationaliteit en geboortedatum.
TAF verwerkt tevens van derden (zoals leveranciers, zakelijke partners en andere derde partijen) persoonsgegevens. De persoonsgegevens die worden verwerkt zijn die van de contactpersoon van deze derde partij. Wij verwerken voor- en achternaam van de contactpersoon, telefoonnummer, e-mailadres, bankrekeningnummer en eventuele overige persoonsgegevens die door de derde actief worden verstrekt.
Voor welke doeleinden worden gegevens verwerkt?
Bij de aanvraag van een verzekering of een financiële dienst vragen wij u om persoonsgegevens. Deze gegevens gebruiken wij voor het aangaan en uitvoeren van uw verzekeringsovereenkomst of financiële dienst, voor het aangaan of uitvoeren van een andere verzekering van dezelfde soort bij TAF, voor het beheren van de daaruit voortvloeiende relaties, voor activiteiten gericht op de vergroting van het klantenbestand, voor statistische analyses, voor audits, om te kunnen voldoen aan wettelijke verplichtingen en in het kader van het waarborgen van de veiligheid en integriteit van de financiële sector, onze organisatie, medewerkers en cliënten.
Persoonsgegevens die naar aanleiding van een sollicitatie zijn verkregen, worden uitsluitend verwerkt in het kader van de sollicitatie / het aangaan van een mogelijk dienstverband bij TAF.
Persoonsgegevens die naar aanleiding van een aanstelling als tussenpersoon zijn verkregen, worden uitsluitend verwerkt in het kader van de samenwerking met de tussenpersoon.
Persoonsgegevens van derden die worden verwerkt, zoals bijvoorbeeld een leverancier, worden uitsluitend verwerkt in het kader waartoe deze zijn verkregen.
Hoe lang bewaren we gegevens?
TAF zal uw persoonsgegevens niet langer bewaren dan strikt nodig is om de doelen te realiseren waarvoor uw gegevens worden verzameld. Als er zeven jaar zijn verstreken sinds uw verzekering is beëindigd, opgezegd of geannuleerd of uw claim of klacht afgehandeld is, worden de persoonsgegevens geblokkeerd in onze polisadministratie. Elektronische communicatie wordt na zeven jaar geblokkeerd. Voor eventuele juridische geschillen en voor fraudepreventiedoeleinden na deze termijn, zijn de gegevens en elektronische communicatie opgeslagen in een archief. Dit archief is zeer beperkt toegankelijk.
Als u bij TAF heeft gesolliciteerd en de sollicitatieprocedure is afgerond dan worden uw persoonsgegevens direct verwijderd. Dit geldt uiteraard niet als u na de sollicitatieprocedure bij ons in dienst treedt.
Persoonsgegevens die zijn ontvangen in het kader van een aanstelling en/of andere zakelijke samenwerking, worden niet langer bewaard dan nodig is om de doelen te realiseren waarvoor deze gegevens worden verzameld. De persoonsgegevens worden zeven jaar na beëindiging van de aanstelling c.q. samenwerking verwijderd.
Delen met anderen
TAF deelt uw persoonsgegevens met verschillende derden als dit noodzakelijk is voor het uitvoeren van de overeenkomst en om te voldoen aan een eventuele wettelijke verplichting. In het aanvraagproces kunnen uw gegevens worden voorgelegd aan een andere verzekeraar waar wij mee samenwerken, bijvoorbeeld als uw aanvraag is afgewezen door de verzekeraar van uw eigen keuze. Uw adviseur ontvangt een polisblad met eventuele dekkingsbeperkende clausules. Voor de verwerking van eventuele IDEAL-betalingen maken wij gebruik van Mollie. In dit kader worden persoonsgegevens gedeeld met Mollie en aan haar gelieerde ondernemingen.
Met bedrijven die uw gegevens verwerken in onze opdracht, sluiten wij een verwerkersovereenkomst om te zorgen voor eenzelfde niveau van beveiliging en vertrouwelijkheid van uw gegevens. Het is mogelijk dat persoonsgegevens worden doorgegeven aan een ontvanger in een land buiten de Europese Economische Ruimte. TAF zal erop toezien dat een dergelijke doorgifte in overeenstemming is met de geldende wet- en regelgeving. TAF blijft verantwoordelijk voor deze verwerkingen. Premieachterstand kunnen wij uit handen geven aan een incassobureau, dat uw gegevens gebruikt voor een kredietwaardigheidsbeoordeling. Daarnaast verstrekt TAF uw persoonsgegevens aan andere derden. Dit doen wij alleen met uw nadrukkelijke toestemming.
Als u bij ons heeft gesolliciteerd, dan worden uw gegevens niet met derden gedeeld. Ook gegevens die gedeeld zijn voor een aanstelling alsmede andere zakelijke doeleinden worden niet met derden gedeeld.
In kaart brengen websitebezoek
TAF gebruikt verschillende soorten cookies. Een cookie is een klein tekstbestand dat bij het eerste bezoek aan onze website wordt opgeslagen op uw computer, tablet of smartphone. De cookies die wij gebruiken zijn:
• Noodzakelijke cookies: Deze zorgen ervoor dat de website goed werkt, zoals bijvoorbeeld basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website. U kunt deze cookies niet uitzetten.
• Voorkeurscookies: Deze cookies zorgen ervoor dat de website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en vormgeving van de website. Voorbeelden hiervan zijn het onthouden van de taal van uw voorkeur of de regio waar u woont.
• Statistische cookies: Statistische cookies helpen ons om het gebruik van onze website goed in kaart te brengen en te analyseren.
• Marketingcookies: Deze cookies gebruiken we om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende website bezoeken. Zo kunnen we individuele bezoekers relevante advertenties tonen.
Noodzakelijke cookies kunt u niet uitzetten. Voor de overige cookies kunt u zich afmelden door uw internetbrowser zo in te stellen dat deze geen cookies meer opslaat. Daarnaast kunt u ook alle informatie die eerder is opgeslagen via de instellingen van uw browser verwijderen. Meer informatie over cookies vindt u in ons cookiebeleid.
Vastleggen communicatie
TAF kan telefoongesprekken opnemen en elektronische communicatie bewaren. Het opnemen van telefoongesprekken en het bewaren van elektronische communicatie en de verwerking daarvan door TAF hebben als doel:
- Het kunnen leveren van bewijs onder andere ten aanzien van interpretatieverschillen of onenigheid met betrekking tot de inhoud van het telefoongesprek;
- (Fraude)onderzoek en opsporing;
- Evalueren van de kwaliteit van onze dienstverlening;
- Trainings-, coachings- en beoordelingsdoeleinden;
- Opnames kunnen door TAF onder andere op basis van een wettelijke plicht worden verstrekt aan politie en justitie, aan het onderdeel van TAF belast met veiligheidszaken en/of aan functionarissen die handhaving van de bedrijfsregels tot taak hebben, zoals een compliance officer.
Gegevens inzien, aanpassen of verwijderen
Wij houden graag uw gegevens actueel. Wilt u weten of alle gegevens die wij van u hebben ook juist zijn, dan kunt u daar navraag naar doen. U kunt een verzoek tot inzage, correctie, verwijdering of beperking van de verwerking sturen naar ervaringen@taf.nl. Daarnaast kunt u verzoeken om uw gegevens over te dragen, aan uzelf of aan een derde.
Om er zeker van te zijn dat het verzoek door u is gedaan, vragen wij u een kopie van uw identiteitsbewijs bij het verzoek mee te sturen. Hierbij vragen we u om in deze kopie uw pasfoto en burgerservicenummer (BSN) zwart te maken. Dit ter bescherming van uw privacy. TAF zal zo snel mogelijk, maar binnen vier weken, op uw verzoek reageren.
Klacht
Indien u niet tevreden bent over de afwikkeling van uw verzoek of over de gegevensverwerking in het algemeen, dan kunt u een klacht indienen. Bent u ondanks onze inspanningen niet tevreden over de afhandeling van uw klacht, dan kunt u een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
Beveiliging
TAF neemt de bescherming van uw gegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Als u de indruk heeft dat uw gegevens niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact op met onze klantenservice of via ervaringen@taf.nl
Nieuwe ontwikkelingen
De tekst van dit privacy statement kan door ons worden aangepast gelet op nieuwe ontwikkelingen, bijvoorbeeld in het kader van onze bedrijfsactiviteiten. Het verdient daarom aanbeveling deze tekst met enige regelmaat te raadplegen wanneer u onze site bezoekt.
Vragen?
U kunt ons bereiken via:
Website: | www.taf.nl |
E-mailadres: | info@taf.nl |
Telefoonnummer: | 040-707 38 90 |
Bedrijfsadres: | Vestdijk 66, 5611 CE Eindhoven |
Postadres: | Postbus 4562, 5601 EN Eindhoven |