TAF Inkomensbeschermer

De TAF Inkomensbeschermer is een arbeidsongeschiktheidsverzekering speciaal ontwikkeld voor werknemers. Als u niet meer kunt werken door langdurige ziekte of een ongeval, betekent dat vaak een forse terugval in inkomen. Met de TAF Inkomensbeschermer voorkomt u dat. Als u een WIA-uitkering krijgt en uw inkomen daalt, dan krijgt u gegarandeerd een aanvulling tot het verzekerd maandinkomen. Bij volledige én gedeeltelijke arbeidsongeschiktheid.

Voorkom dat uw inkomen fors daalt als u arbeidsongeschikt raakt.

De TAF Inkomensbeschermer vult uw inkomen bij arbeidsongeschiktheid gegarandeerd aan tot het verzekerd maandinkomen, bij volledige én gedeeltelijke arbeidsongeschiktheid. U kiest zelf welk percentage van uw inkomen u verzekert tot wel 90 procent.

Gouden Lotus AOV  DFO AOV

  • Tot 90% van je salaris verzekerd bij arbeidsongeschiktheid
  • Pas het verzekerd bedrag jaarlijks aan zodat de dekking blijf aansluiten bij je salaris
  • Royal Doctors ondersteunt u bij het krijgen van de beste medische zorg
  • Sluit aan bij de AOW-leeftijd. Ook als deze in de toekomst stijgt, tot maximaal 70 jaar
  • Verzeker je ook tegen het risico van werkloosheid, als u dat wilt

Alles over de TAF Inkomensbeschermer

Voor werknemers die minimaal 16 uur werkzaam zijn in loondienst binnen Nederland.

U sluit de TAF Inkomensbeschermer af als u tussen de 18 en 62 jaar oud bent. Voor sommige beroepen geldt een acceptatie- of leeftijdsbeperking.

Geschikt voor kopers, huurders en meerderjarige thuiswonende kinderen die het inkomen willen verzekeren bij arbeidsongeschiktheid.

Met de TAF Inkomensbeschermer voorkomt u een forse inkomensdaling. Als uw inkomen daalt bij arbeidsongeschiktheid krijgt u gegarandeerd een aanvulling tot het verzekerd maandinkomen. U kiest zelf welk percentage van uw inkomen u verzekert tussen de 70 en 90 procent. Het maximaal verzekerde maandinkomen bedraagt € 7.500. De uitkering is bruto. Dit betekent dat er loonheffing wordt ingehouden op de uitkering. De premie die u betaalt mag u aftrekken van de inkomstenbelasting

Het verzekerd maandinkomen mag u jaarlijks verhogen met 10%. Zo blijft de verzekering passen bij uw inkomen.

Wanneer keert de verzekering uit?

De TAF Inkomensbeschermer keert uit als u een WIA-uitkering ontvangt en uw inkomen bij arbeidsongeschiktheid onder het verzekerd maandinkomen daalt. Uw werkgever is wettelijk verplicht om uw loon twee jaar door te betalen bij langdurige ziekte. Als u na twee jaar nog niet beter bent, gaat u uit dienst en komt u in aanmerking voor een WIA-uitkering van de overheid.

Kosteloos lidmaatschap Royal Doctors

Met de TAF Inkomensbeschermer heeft u onbeperkt toegang tot de dienstverlening van Royal Doctors. Royal Doctors ondersteunt u bij het krijgen van de beste medische zorg, zoals het snel terechtkunnen bij een specialist en een second opinion bij twijfel over de diagnose. Kijk voor meer informatie op www.taf.nl/royaldoctors.

Dit kunt u extra verzekeren tegen een hogere premie

  • Indexatie van de uitkering
    Meestal wordt de WIA-uitkering elk jaar iets hoger. Wilt u dat de aanvulling meegroeit? Kies dan voor indexatie van de uitkering (maximaal 3% per jaar).
  • Dekking bij werkloosheid
    U kunt 20% van uw salaris meeverzekeren bij werkloosheid. U kiest voor een aanvulling op uw ww-uitkering van één of twee jaar. Het eerste jaar wordt gedurende het hele jaar uitgekeerd bij werkloosheid, ook als het recht op een ww-uitkering korter is in verband met uw arbeidsverleden.
  • Bij arbeidsongeschiktheid een aanvulling op uw salaris vanaf het tweede ziektejaar
    Vaak betalen werkgevers vanaf het tweede ziektejaar het salaris niet meer volledig door. Verzeker een aanvulling tot 90% van je salaris mee.

Wat is niet verzekerd?

Bij arbeidsongeschiktheid:

  • door opzet, roekeloosheid of niet voldoen aan de gestelde veiligheidsvoorschriften,
  • door gebruik van drugs, alcohol of verdovende, bedwelmende of opwekkende middelen,
  • ontstaan of verergerd door poging tot zelfdoding.

Bij werkloosheid:

Er is geen recht op een uitkering als werkloosheid het gevolg is van het einde van een tijdelijke aanstelling, verwijtbaar gedrag of zelf genomen ontslag. Er is geen recht op een uitkering als er sprake is van fraude, misleiding of wanneer de premie niet (tijdig) betaald is

Meer informatie

Onderaan deze pagina vindt u onder het kopje 'Downloads' meer informatie over de TAF Inkomensbeschermer.

  • Bekijk de consumentenbrochure voor uitgebreide informatie over de TAF Inkomensbeschermer.
  • Bekijk de verzekeringskaart van de TAF Inkomensbeschermer om deze te vergelijken op hoofdlijnen.
  • Bekijk de polisvoorwaarden van de TAF Inkomensbeschermer voor een uitgebreide beschrijving van de dekking. 
  • Wij zijn specialist in arbeidsongeschiktheidsverzekeringen.
  • U stelt uw verzekering zelf samen met ruime keuzemogelijkheden.
  • Uitstekende voorwaarden tegen een scherpe premie.
  • U bent betrouwbaar verzekerd: TAF staat onder toezicht van de AFM en is aangesloten bij de KiFiD.
  • Persoonlijke begeleiding door vaste contactpersonen als u iets overkomt. Lees meer over onze begeleiding bij arbeidsongeschiktheid.

Beoordeling van uw verzekeringsaanvraag met digitale gezondheidsverklaring.

1. U ontvangt een persoonlijke uitnodiging voor de online gezondheidsverklaring

Nadat uw financieel adviseur bij ons een aanvraag heeft ingediend, ontvangt u van ons een persoonlijke uitnodiging voor de online gezondheidsverklaring.

2. U vult uw persoonlijke en medische informatie in op de online gezondheidsverklaring.

Nadat de gezondheidsverklaring is afgerond, ondertekent u deze digitaal met een SMS-code. Vervolgens wordt de gezondheidsverklaring automatisch naar ons verstuurd.

Geen zorgen: een ziekte of aandoening in het verleden leidt niet meteen tot een hogere premie of afwijzing. Het doel is om uw gezondheid goed in te schatten, zodat u uiteindelijk ook goed bent verzekerd. Vul de gezondheidsverklaring daarom volledig en juist in. Onjuiste informatie kan namelijk vervelende gevolgen hebben voor de eventuele uitkering in de toekomst.

3. Na ontvangst van de ingevulde verklaring wordt uw aanvraag direct beoordeeld.

Nadat u de gezondheidsverklaring heeft ingevuld, zijn er twee mogelijkheden:

  • Zijn er geen medische bijzonderheden?
    Dan ontvangt u op werkdagen binnen 24 uur uw polis met bijbehorende polisvoorwaarden.
  • Zijn er wel medische bijzonderheden? Dan wordt uw aanvraag beoordeeld door een medisch adviseur van Sedgwick.
    Heeft de medisch adviseur voldoende informatie, dan ontvangt u binnen 2 werkdagen uw polis met bijbehorende polisvoorwaarden. Het kan zijn dat de medisch adviseur naar aanleiding van uw gezondheidsverklaring over bepaalde antwoorden meer informatie nodig heeft. Als dat bij u het geval is, dan ontvangt u binnen 5 werkdagen een telefoontje of een brief/e-mail met aanvullende vragen. Of u ontvangt een brief met aanvullende vragen die uw huisarts of medisch specialist moet beantwoorden. Heeft de medisch adviseur daarna alle informatie die hij nodig heeft om een advies te geven over uw verzekeringsaanvraag? Dan ontvangt u binnen 3 werkdagen een bericht over acceptatie of afwijzing van uw aanvraag:
    - Uw aanvraag wordt geaccepteerd.
    - U ontvangt een aangepast voorstel met uitsluitingen.
    - Uw aanvraag kan niet worden geaccepteerd.

Sedgwick

Informatie over het invullen van de gezondheidsverklaring.

Medische beoordeling: wat kunt u verwachten?

Om ervoor te zorgen dat u de juiste keuzes maakt voor een arbeidsongeschiktheidsverzekering die aansluit bij uw persoonlijke situatie, is een goed advies onmisbaar. Daarom sluit u onze AOV af via een onafhankelijk financieel adviseur. Heeft u nog geen financieel adviseur? Vind een adviseur in uw buurt. 

Hier zijn wij trots op

MoneyView VW 2024MoneyView ORV GB 2024MoneyView ORV AD 2024 IG&HGouden Lotus Award 2023 ORVGouden Lotus Award 2023 AOVGouden Lotus Award 2023 Verzekeringsproductlogo DFO 2022Adfiz Award 2023  

Onze klanten beoordelen ons met een gemiddelde score van een 8,2 (gebaseerd op 735 beoordelingen). Lees onze klantervaringen

Klantenservice

Op werkdagen bereikbaar van 09:00 tot 17:00

Service & contact