Online aanvragen

De verzekeringen van TAF vraagt u als adviseur snel, makkelijk en veilig online aan, inclusief TAF Online Gezondheidsverklaring voor de verzekerde(n). Op deze pagina leest u hoe het werkt voor onze overlijdensrisicoverzekering en arbeidsongeschiktheidsverzekering.

Berekenen en aanvragen

  • U vraagt een TAF Overlijdensrisicoverzekering aan via www.tafrekentool.nl of uw eigen hypotheekadviessoftware (HDN).
  • U ontvangt direct een ontvangstbevestiging per e-mail. De verzekeringnemer ontvangt dezelfde bevestiging per e-mail met daarbij een overzicht van de aanvraaggegevens en de polisvoorwaarden.

1. Berekenen en aanvragen

  • U vraagt een TAF Overlijdensrisicoverzekering aan via www.tafrekentool.nl of uw eigen hypotheekadviessoftware (HDN).
  • U ontvangt direct een ontvangstbevestiging per e-mail. De verzekeringnemer ontvangt dezelfde bevestiging per e-mail met daarbij een overzicht van de aanvraaggegevens en de polisvoorwaarden.

2. Invullen gezondheidsverklaring

Direct na de verzending van de aanvraag ontvangt de kandidaat-verzekerde een uitnodiging voor het invullen van de online gezondheidsverklaring.

Als de kandidaat-verzekerde de verklaring heeft afgerond, ontvangt hij een verificatiecode via een SMS om de verklaring te ondertekenen. De verklaring wordt dan automatisch naar ons verstuurd.

3. Beoordeling

Nadat wij de gezondheidsverklaring hebben ontvangen, start de beoordeling.

  • Zijn er geen medische bijzonderheden?
    Dan ontvangt de verzekeringnemer de polis op werkdagen binnen 24 uur per e-mail.
  • Zijn er wel medische bijzonderheden? Dan wordt uw aanvraag beoordeeld door een medisch adviseur van Sedgwick MAZ
    Heeft de medisch adviseur voldoende informatie, dan ontvangt de verzekeringnemer binnen 2 werkdagen de polis met bijbehorende polisvoorwaarden. Het kan zijn dat de medisch adviseur naar aanleiding van de gezondheidsverklaring over bepaalde meer informatie nodig heeft. Als dat het geval is, dan ontvangt de verzekerde binnen 5 werkdagen een telefoontje of een brief/e-mail met aanvullende vragen. Of de verzekerde ontvangt een brief met aanvullende vragen die de huisarts of medisch specialist moet beantwoorden. Ook kan het zijn dat de verzekerde uitgenodigd wordt voor een medische keuring.
    Heeft de medisch adviseur daarna alle informatie die hij nodig heeft om een advies te geven over de verzekeringsaanvraag? Dan ontvangt de verzekeringnemer binnen 3 werkdagen een bericht over de acceptatie of afwijzing van de aanvraag:

    - De aanvraag wordt alsnog geaccepteerd tegen de standaardvoorwaarden
    - De aanvraag wordt geaccepteerd met een premieopslag
    - De aanvraag wordt automatisch doorgestuurd naar De Hoop voor de TAF Maatwerk Overlijdensrisicoverzekering. De Hoop is een Nederlandse herverzekeraar die is gespecialiseerd in de acceptatie van mensen met zeldzame en gecompliceerde aandoeningen.
    - De aanvraag kan niet worden geaccepteerd.
    Dan wordt de aanvraag beoordeeld door onafhankelijk medisch adviesbureau Sedgwick. De medisch adviseur adviseert de verzekeraar of die de aanvraag wel of niet kan accepteren. En zo ja, onder welke voorwaarden.

Sedgwick

 

4. Afgifte polisblad

  • Gaat de klant akkoord met het voorstel? Dan ontvangt uw klant het polisblad per e-mail.
  • U ontvangt ook per e-mail een kopie van het polisblad.

ORV route

Medische keuring

Het kan voorkomen dat de verzekerde tijdens de beoordeling medisch gekeurd moet worden door een onafhankelijke keuringsinstantie. Dat geldt in de volgende situaties:

  • Als het verzekerd bedrag € 600.001 of meer is en de verzekerde jonger dan 50 jaar.
  • Als het verzekerd bedrag € 350.001 of meer is en de verzekerde ouder dan 50 jaar.

 

1. Berekenen en aanvragen

  • U vraagt een TAF Overlijdensrisicoverzekering aan via www.tafrekentool.nl of uw eigen hypotheekadviessoftware (HDN).
  • U ontvangt direct een ontvangstbevestiging per e-mail. De verzekeringnemer ontvangt dezelfde bevestiging per e-mail met daarbij een overzicht van de aanvraaggegevens en de polisvoorwaarden.

2. Invullen gezondheidsverklaring

Direct na de verzending van de aanvraag ontvangt de kandidaat-verzekerde een uitnodiging voor het invullen van de online gezondheidsverklaring.

Als de kandidaat-verzekerde de verklaring heeft afgerond, ontvangt hij een verificatiecode via een SMS om de verklaring te ondertekenen. De verklaring wordt dan automatisch naar ons verstuurd.

3. Beoordeling

Nadat wij de gezondheidsverklaring hebben ontvangen, start de beoordeling.

  • Zijn er geen medische bijzonderheden?
    Dan ontvangt de verzekeringnemer de polis op werkdagen binnen 24 uur per e-mail.
  • Zijn er wel medische bijzonderheden? Dan wordt de aanvraag beoordeeld door een medisch adviseur van Sedgwick MAZ.
    Heeft de medisch adviseur voldoende informatie dan ontvangt de verzekeringnemer binnen 2 werkdagen de polis met bijbehorende polisvoorwaarden. Het kan zijn dat de medisch adviseur naar aanleiding van de gezondheidsverklaring over bepaalde antwoorden meer informatie nodig heeft. Als dat het geval is, dan ontvangt de verzekerde binnen 5 werkdagen een telefoontje of een brief/e-mail met aanvullende vragen. Of de verzekerde ontvangt een brief met aanvullende vragen die de huisarts of medisch specialist moet beantwoorden. Heeft de medisch adviseur daarna alle informatie die hij nodig heeft om een advies te geven over de verzekeringsaanvraag? Dan ontvangt uw klant binnen 3 werkdagen een bericht over acceptatie of afwijzing van de aanvraag:

    - De aanvraag wordt geaccepteerd.
    - Uw klant ontvangt een aangepast voorstel met uitsluitingen.
    - Uw aanvraag kan niet worden geaccepteerd.

Sedgwick

4. Afgifte polisblad

  • Gaat de klant akkoord met het voorstel? Dan ontvangt uw klant het polisblad per e-mail.
  • U ontvangt ook per e-mail een kopie van het polisblad.

Wie is TAF?

TAF is sinds 2005 expert in financiële producten die inkomen en vermogen beschermen. We richten ons op verzekeringen die te maken hebben met overlijden, arbeidsongeschiktheid en werkloosheid. Al meer dan 700.000 mensen sloten op aanraden van hun financieel adviseur al een verzekering bij ons af.

Service & Contact

Heeft u vragen? Wij helpen u graag. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 09.00 uur tot 17.00 uur via telefoonnummer 040 707 98 90 of via e-mailadres info@taf.nl